Sikker e-handel

Sidste år ramte den danske e-handel en omsætning på hele 115 mia.kr. Hvilket også betyder, at flere og flere danskerne snydes, hver gang de handler på nettet. For det er ikke altid, at man som forbruger ender med at få sin vare – eller værre endnu kan man ende med at få sine private kortoplysninger misbrugt. Vores forbrugsvaner har ændret sig markant i takt med, at verden digitaliseres i stadig stigende grad. I Kina udgør e-handel mere end 80% af den samlede handel, og vi i Skandinavien følger ret godt med.

Ifølge en ny undersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) er det cirka 2% af de online-handlende danskere, der udsættes for svindel, og hele 5% oplever, at de aldrig har modtaget den bestilte vare. Yderligere 2% oplever, at de ufrivilligt indgår et abonnement, og 2% har oplevet, at de mod forventning modtog en kopivare. Men hvordan sikrer du dig bedst mod bedrag på nettet? Og hvordan kan du undgå at havne i dén kedelige statistik?

5 gode råd i forbindelse med e-handel

  • Gå efter e-mærket

    E-mærket er en dansk kvalitetsmærkning, der garanterer dig en sikker e-handel. Hvis du handler på danske netbutikker, kan du altid holde øje med e-mærket.

  • Tjek anmeldelser af virksomheden på forbrugersider, hvis det er muligt

    Undersøg andres oplevelser med den pågældende virksomhed inden din handel. Du kan eksempelvis undersøge virksomheden via Trutpilot. Vær dog opmærksom på at tage anmeldelserne med et gran salt, selv om de stadig kan give dig et pejlemærke om, hvorvidt siden er sikker.

  • Brug altid dit kort eller MobilePay, når du handler

    Hvis du foretager dit køb via en kontooverførsel, kan banken ikke hjælpe dig! Du skal derfor altid, uanset om du handler brugte varer, står i en fysisk butik eller handler på nettet, sørge for at betale med et kort eller med MobilePay. På den måde sikrer du dig, at hvis du aldrig modtager varen eller bliver udsat for phishing, kan banken hjælpe dig.

  • Kontrollér din internetforbindelse

    Dette er desværre nok noget, mange enten overser eller slet ikke tænker over, men en sikker og krypteret internetforbindelse er vigtig, når du skal videregive dine betalingsoplysninger. Er din forbindelse ikke krypteret, risikerer du at blive udsat for hacking eller phishing. Sådan kan du se, om du er i vanskeligheder: Din internetforbindelse er sikker, når du ser en lille hængelås foran adressen på hjemmesiden.

  • Videregiv aldrig dine betalingsoplysninger til andre

    Når du handler, skal du naturligvis oplyse dine betalingsoplysninger på siden, men du må aldrig videresende eller give dem pr. telefon eller mail til andre, selv om de fortæller dig, at de muligvis kan hjælpe dig.

Sund fornuft og e-handel

Brug din sunde fornuft – altid og også på nettet. Hvis noget virker for godt til at være sandt, ér det måske for godt til at være sandt, og det er som regel bedre at tænke sig om en gang mere end at ærgre sig over, at man gjorde noget på trods af en mistanke, som nagede allerede på det tidspunkt, hvor det skete.

Vil du gerne sikre din virksomhed og virksomhedens netværk? Tag kontakt til din service udbyder i dag

Tillid og ansvarlighed i IT-branchen

20 år i IT-branchen giver anledning til eftertanke. Og til tanker om fremtiden. Tanker, der centrerer sig om ansvarlighed i IT-branchen. Ansvarlighed er desværre ikke en selvfølge i en verden fuld af cloudløsninger, så hvordan fastholdes ansvarlighed og tillid i en branche, der bevæger sig så hurtigt?

Vi lever under mantraet ’Reshape the future’, og for os betyder det, at vi er innovative og gerne vil rykke grænserne. Når vi skaber hele miljøer, infrastrukturer og løsninger, stopper vi først, når vores kunder er tilfredse. Alt dette med vores værdier in mente.

Hele vores eksistensgrundlag blev skabt, fordi vores kunder har behov for specialister til at beskytte deres forretning og forretningens drift. Den måde vi fastholder ansvarligheden på, er ved at bibeholde og dagligt styrke og øge tilliden mellem os og vores kunder. For hvis der er én ting vi har lært af IT-branchen, så er det, at tillid er nøglen til et stærkt samarbejde.

I any.cloud er tillid at give ansvar videre. Når vores kunder videregiver data og løsninger til os, er det den gode personlige relation, der gør, at ansvaret kan overdrages. Derfor er det afgørende, at vi forstår vores kunder og gør os umage for at sætte os i deres sted. Når vi lytter, hjælper og løser problemer, vedligeholdes tilliden.

IT-branchen og tillid

I korte træk er det tilliden vi lever af, og det går ikke kun én vej. Vores kunder er grundstenen i vores forretning, og det er dét, der minder os om, at vi hver dag skal yde vores ypperste og hver dag levere kvalitet, vi kan stå inde for. Vi har et ansvar over for vores kunder og værner om vores kunders tillid, samtidig med at vi sørger for at dygtiggøre os selv for at sikre, at vores kompetencer kan leve op til forventningerne.

Dygtige specialister skaber solide løsninger, der kan vækste enhver forretning. Derfor har vores medarbejdere allerede på nuværende tidspunkt deltaget på kurser, seminarer og i andre læringssituationer 12 gange i 2018. Kurserne er fordelt på 4 lande, fordi landegrænser skal ikke være en stopklods for, at vores specialister bliver endnu skarpere.

Udvikling af de rette kompetencer for firmaet er en stor og vigtig del af at have været 20 år i en branche, der rykker sig hurtigt. Derfor kan både vores kunder og vi som firma glæde os over, at endnu flere af vores medarbejdere også fremover bidrager til, at any.cloud er en stærk spiller på markedet med hensyn til at levere det absolut bedste inden for det, vi laver.

Password-guiden til sikre og stærke kodeord

Hos any.cloud banker vores hjerter for IT og IT-sikkerhed, og vi er meget opmærksomme på, hvor hurtigt ting i vores verden forældes. Som det fremgår af meget nylige begivenheder i mediebilledet, er det ret sandsynligt for, at en politik om at skifte password regelmæssigt ikke helt er nok rent sikkerhedsmæssigt.

Det er helt almindeligt, at brugere regelmæssigt anmodes om at skifte kodeord. Retningslinjer kan f.eks. være baseret på et skift hver 3. måned. Det virker i teorien, men faktum er, at mange brugere ikke virkelig skifter password, men bare ændrer det til noget, der ligner det, de allerede havde. Statistikkerne sladrer om det, og man ser det i form af ændringer af tegn til noget, der ligner (et A bliver til @), man tilføjer eller fjerner specialtegn (sætter to punktummer i stedet for et) eller man gør et eksisterende nummer i kodeordet enten højere eller lavere. Og SÅ har man et ”nyt” kodeord!

Derfor er en politik ikke en garanti

– Brugere har det med at glemme deres kodeord.

– Ofte bruger folk samme kodeord til alting – uanset hvor.

– Kodeordene sættes ofte sammen af elementer fra deres børns eller partners navne og fødselsdage osv., så det er meget simpelt: Nemt at bygge = nemt at gætte.

Strikse firmapolitikker og ovennævnte faldgruber kan bevirke, at vigtige data gemmes i hver enkelt brugers egen Dropbox i stedet for på firmaets SharePoint site, fordi det bare er meget nemmere for brugeren end hele tiden at skulle bede om et nyt kodeord. Dermed bliver firmaets tiltag til forbedring af IT-sikkerheden i stedet til noget, der gør tingene mere komplekse og kunne medføre brud på datasikkerheden.

En af vores anbefalede løsninger på dét problem kunne være at få en såkaldt ”password manager”. En password manager er ikke blot en sikker løsning, men også en opfordring til brugerne, så de bruger forskellige og sværere kodeord, når de færdes på forskellige sites og systemer. Det har også den fordel, at man både får foreslået og gemt nye kodeord – og det endda med høj kryptering. Og husk i disse tider, hvor cloud er det nye sort, at forholde dig til, hvor password manageren gemmer sine oplysninger.

Hvis en password manager ikke er den rette løsning til dig eller dit firma, har vi lavet en liste nedenfor med anbefalinger og det modsatte.

Gode password tiltag

– Benyt forskellige kodeord til forskellige sites/programmer

– Sørg for at bruge en kombination af bogstaver, tal og specialtegn.

– Gør kodeordet længere, end du ellers havde tænkt dig: ”Svært er godt, og langt er bedre.” Den helt almindelige længde på et kodeord var tidligere 8-10 tegn, men nu skal kodeord være endnu længere, fordi de skal modstå trusler, der ikke blot stiger i antal, men også i kompleksitet. Brug eventuelt en kombination af ord, som er nemme for dig at huske.

Ikke så smart

– At bruge dit brugernavn som kodeord.

– At anvende din fødselsdato eller andre personlige oplysninger.

– At gemme en liste over dine kodeord på din computer i clear-text eller på en post-it.

– At bruge kodeord, som man nemt kan gætte sig til, som f.eks. “Login123” eller “Facebook123”. Selv om de er bedre end de helt almindelige, er de stadig meget nemme at gætte sig til.

– At bruge bogstavkombinationer fra tastaturet såsom ”qwerty” eller ”qweasd”.

Der er masser af ting at holde øje med, og tiden til det er godt givet ud, for risici findes i mange former. Og måske kunne en password manager alligevel være den rigtige løsning i en verden, hvor cyberangreb og identitetstyveri rent faktisk sker – og ikke kun for alle de andre.

Kontakt din cloud service provider allerede i dag.

any.cloud fylder 20 år

Den 1. maj 2018 fyldte any.cloud 20 år. Det fejrer vi med en lille historie om vores lange rejse, der på intet tidspunkt har været hverken kedelig eller forudsigelig.

Medstifter og CEO Gregor Frimodt-Møller udtaler: ”Der er sket rigtig meget på de 20 år. Vi er stolte af, at vi i dag kan levere flere fleksible services til vores kunder, vi har udvidet vores kundekartotek markant, men mest af alt er vi som virksomhed utrolig stolte af vores dedikerede medarbejdere, der har været med til at skabe os som virksomhed. Når vi ser tilbage, ser vi heller ikke kun på vores rejse, men vi ser også på den massive udvikling inden for teknologien.

Teknologien udviklede sig og det gjorde vi også. Derfor har vi lavet en videohyldest til teknologien, der afspejler, hvor langt vi er kommet på de 20 år. Uden at glemme, hvad der er vigtigt: Minderne, menneskerne og måden, vi hver dag gør vores bedste for at yde den helt rigtige service til vores kunder.

I en branche, der er præget af tusindvis af nye tendenser i sekundet, så har vi holdt fast i vores værdier: at være innovative, uden at gå på kompromis med kvalitet i løsninger og i samarbejde dermed – protecting what’s important since 1998.

any.clouds historie

Det hele startede den 1. maj 1998, hvor de to brødre Gregor Frimodt-Møller og Adrian Frimodt-Møller oprettede selskabet MacXpres i Pilestræde. Mac, Apple og især Mac-support var på det tidspunkt ikke en særlig kendt spiller på det danske marked, så de to brødre fik hurtigt dannet en niche.

Tre år senere og tre mand høj på Vallensbækvej har virksomheden virkelig taget form. Året efter flytter MacXimum ejet af Thomas Allentoft ind sammen med MacXpres. Samarbejdet går godt og faktisk så godt, at de to virksomheder fusionerer i 2006.

Et nyt samarbejde betyder et nyt navn, og den samlede virksomhedintroducerer ’any’ for første gang i 2007 med navnet anyCOPY. anyCOPYer med til at introducere backupløsninger på det danske marked, deraf ’copy’. ’COPY’ forsvinder, mens ’any’ bliver, da vi i 2013 skifter navn til dét, vi kender i dag – nemlig any.cloud.

Det sidste skridt på vores rejse er i 2017, hvor vi fusionerede med any.mac og any.lease, som vi allerede boede og arbejdede tæt sammen med. Det betød, at any.cloud pr. 1. oktober 2017 blev én virksomhed, der kunne levere en samlet IT-pakke bestående af multi cloud-løsninger, konsulentydelser samt salg og leasing af hard- og software.

historie

Vi ser allerede frem til de næste 20 år i branchen!

VPS: Det bedste og sikreste inden for hosting til erhverv

VPS, server hosting, cloud hosting, managed hosting og mere til. Er du også en smule forvirret og har mistet overblikket over, hvad det, du leder efter, egentlig hedder? Der er mange betegnelser for det at outsource IT i dag, og tilmed er der mange udbydere, løsninger og – ikke at forglemme – en varierende kvalitet på markedet. Leder du efter en løsning til din virksomhed? Så er VPS eller Virtual Private Server en velegnet løsning til erhverv.

Hvad er en VPS?

Forvirringen med hensyn til termer stopper ikke her, for man tænker nok som virksomhed: ”Jeg skal da ikke have en private server?” Men grunden til, at ordet ”private” er brugt, er, at hver virtuel server kører sit eget styresystem. Det er derfor muligt at oprette virtuelle miljøer med dedikerede ressourcer, hvor man selv kan vælge CPU og RAM. Derved får man sin helt egen server og med netop den softwarekonfiguration, man ønsker.

Vores VPS er en indbygget løsning, der betyder, at vi tager os af installation og konfiguration, så vi får skabt den bedste VPS til jeres virksomhed, og dermed skal du ikke sætte dig ind i Apache eller PHP. Vi sørger ydermere for vedligeholdelse, monitorering og backup. Vi leverer en samlet pakke af tryghed, så du ikke behøver at bekymre dig om komplicerede systemer.

Din datasikkerhed er altafgørende

Der bliver flere og flere grunde til at sikre sine data. Når vi her skriver ”sikre”, taler vi for en gangs skyld ikke om backup, men om en sikker server. Derudover tænker vi også på, hvem der har adgang til dine servere, og hvor dine servere er placeret. En server hos any.cloud betyder, at det er dig og kun dig, der vil have adgang til den.

En anden måde, vi skaber holdbare løsninger for vores kunder på, er at inkludere en databehandleraftale. Alle vores løsninger indeholder sådan en, og på den måde ved du, at vi overholder Persondataforordningen, og at dine data er i sikre hænder.

Der er mange løsninger i dag, der giver dig adgang til cloud hosting, men der er også en stor variation i kvaliteten. De VPS-løsninger, vi har hos any.cloud, er ISO-certificerede og er specielt rettet mod erhverv. Som et ekstra sikkerhedslag tilbyder vi også MPLS og VPLS, så din trafik også er i et lukket netværk. Vi kan skabe løsninger, som passer til din virksomheds behov. Kontakt os i dag – vi er klar til at hjælpe dig.

IT-support siden 1998

I dag er vi en virksomhed, der består af tre enheder: IT-support, cloud services og hard- og software. Indtil 1. oktober 2017 var de tre dele adskilt, og any.mac stod for IT-support, men det eneste, der egentlig er blevet ændret ved fusionen, er navnet. Vi leverer nemlig stadig den samme gode IT-support, som vi har gjort siden 1998.

Vi har helt fra starten haft kunden i fokus, og vores kundebase har udviklet sig sammen med os. Som specialister inden for Mac har vi altid haft dybe rødder i reklamebranchen, men i dag kan vi finde vores kunder inden for mange forskellige brancher. Selv om vi altid har været meget fokuseret på Mac, så er lige den del en af de ting, der er kommet til at favne bredere i løbet af de år, vi har været på markedet. Derfor har vores konsulenter forskellige fokusområder, de arbejder med, og på den måde sørger vi for, at vores kunder får en konsulent, der kan hjælpe dem med det set-up, som netop deres virksomhed har.

IT-support og konsulenterne

Jonas Nøhr Damberg er Project & IT Consultant og har været hos any.cloud i fire år. Som Jonas’ titel antyder, har han to funktioner i any.cloud: At levere god IT-support til vores kunder og at planlægge projekter for dem. Derfor er hans dage også alsidige: Nogle dage går med at slukke ildebrande hos kunderne, mens det på andre dage handler om rådgivning og planlægning af større projekter. Med sin gang hos syv faste kunder, som alle har forskellige tilgange, set-up og behov, skal Jonas være omstillingsparat og have både behovs- og forretningsforståelse.

Det er netop i krydsfeltet mellem virksomhedens behov og Jonas’ forståelse af det behov, at ægte arbejdsglæde og samarbejdsglæde opstår. Jonas: ”Det gode samarbejde skaber tryghed for firmaet.” Indsigt i den enkelte virksomhed og evnen til at afkode sin kundes behov gør, at Jonas’ kunder trygt kan overlade deres IT til ham.

For os i any.cloud er det vigtigt at yde en service og IT-support, der styrker vores kunders virksomhed. Jonas er f.eks. oprindeligt uddannet i Windows, men har i løbet af sin tid i any.cloud fået et indgående kendskab til både Linux og Mac.Derfor er han en nøglespiller, når det handler om vores kunders projekter, fordi han forstår komplicerede sammenhænge og kan se alle vinkler. En vigtig egenskab er også at kunne overlevere projekterne på kvalificeret vis til sine kolleger. Jonas: ”Dokumentationen, vi har om vores kunder, skal være up-to-date, fordi jeg synes, at det er vigtigt, at alle får en fair chance for at yde den bedste support til kunden.”

Med andre ord sørger vi for at vide alt om virksomhedens IT, så vi hurtigt kan hjælpe jer – også hvis jeres faste konsulent skulle være optaget af andre opgaver.

Det er ikke altid, at man har brug for support, og heldigvis for det! Men når uheldet er ude, eller det simpelthen ikke gider at virke, så er vi her.

Cloud Device: Nem management af endpoints

I any.cloud vil vi gerne gøre IT-løsninger til noget nemt for vores kunder, så de altid kan færdes hurtigt og sikkert online. Vi vil især gerne sørge for, at både du og din virksomhed er beskyttet mod interne og eksterne trusler. Det er vores primære mål og grunden til, at vi er her. Vi har udviklet en unik sikkerhedssportal, der hedder Cloud Device. Vores erfaring siger, at den måde, medarbejdere håndterer endpoints på, udgør en stor risiko for IT-sikkerheden.

En af vores kunder siger om vores sikkerhedsportal: ”Det er smart og tidsbesparende. Jeg kan være sikker på, at alle maskiner er opdateret. Det har lettet min arbejdsgang og fjernet noget kompleksitet og nogle bekymringer”.

Og hvad er det så, der er så enestående ved Cloud Device?

Vi har taget den bedste endpoint management-løsning IBM BigFix, der er det førende inden for Magic Quadrant – Client Management Tool ifølge Gartner – og det har det faktisk været i fire år i træk!

Derudover har vi kombineret det med den højtudviklede endpoint protection-løsning Trend Micro Office Scan, som siden 2002 har været førende i Magic Quadrant – Endpoint Protection udvalgt af Gartner. Ud af de to løsninger har vi skabt en lettilgængelig og yderst brugervenlig portal, der skærer det, der kunne have været 1000 klik, ned til bare 5 hurtige klik.

Vores løsning kræver ikke vedligeholdelse fra administratorside, fordi alt kører automatisk i baggrunden. Der er styr på, at du færdes sikkert og opdateret, uanset om du er på PC eller Mac. Det har heller ikke nogen betydning, om man er en stor eller lille virksomhed, for det er så let at skalere det op eller ned efter behov.

Vi tilbyder Cloud Device as a Service. Med andre ord betyder det, at det ikke kræver en ny server eller ekstra hardware. Det kører efter en fast månedlig pris og er altid tilgængeligt, hvor end du er online. Det eneste, du behøver, er nemlig adgang til internettet.

Med vores løsning kan du effektivt styre din og dine ansattes IT-sikkerhed på kontoret, derhjemme eller på farten. Du får en samlet sikkerhedspakke, men behøver ikke at betale i dyre domme for sikkerheden.

Se, dét kalder vi en ægte cloud-løsning.

IT-beredskabsplan til virksomheder

 

Mange virksomheder var i 2017 ramt eller decideret lagt ned af ransomware-angrebene fra WannaCry, Petya og NotPetya. De nåede at sprede sig til mere end 150 lande. Et større antal virksomheder i Danmark blev også ramt, og mange millioner kroner gik tabt, fordi de ramte virksomheder ikke havde en IT-beredskabsplan på plads.

Hvad gør vi, hvis vi bliver ramt? Hvad er kommandovejen, og hvem gør hvad? I sommeren 2017 hørte vi om folk, der løb forvirrede rundt, medarbejdere, der blev sendt hjem, og virksomheder, som udskiftede al deres hardware. Meget af det kunne man have undgået, hvis der havde fandtes en konkret IT-beredskabsplan for virksomheden.

Sikring af oppetid og data

Vi er specialister i data, og hver gang vi er ude hos vores kunder, er det altid med det hovedfokus at sikre deres data. I dag er de fleste virksomheder bygget på data, og man tåler ikke nedetid eller angreb.

Ved at have en IT-beredskabsplan sikrer man procedurerne, og med vores services kan vi endda sørge for, at din virksomhed kommer op igen hurtigt. Med løsningen Disaster Recovery as a Service (DRaaS), der er en replikering af hele din virksomheds infrastruktur, har du nemlig mulighed for at køre videre igennem vores datacenter med det samme.

Men en Disaster Recovery Solution er ikke nok. Man skal have en plan på plads for IT-angreb, uanset om man er en stor eller lille virksomhed. Vores IT-beredskabsplan indeholder en risikoanalyse, forebyggende foranstaltninger, og et flowdiagram for en nødsituation. Man kan sammenligne det med en beredskabsplan for en bygning, der viser virksomhedens flugtveje i forbindelse med brand eller en anden katastrofe. Vi tester naturligvis IT-beredskabsplanen og sørger for, at procedurerne og processerne for den står klart. Forinden laver vi en analyse over din virksomheds behov og skærpende fokusområder, så vi sikrer, at alle hensyn er taget til netop jeres behov.

Skal din virksomhed have en IT-beredskabsplan?

IT er ikke altid let gennemskueligt, og hvis man først står i midten af totalt kaos, har man allerede nok at tænke på. Lad os hjælpe jer med at visualisere en plan og beskytte jer. Ring til os i dag, eller udfyld vores kontaktformular, og så hjælper vi jer med en IT-beredskabsplan til jeres virksomhed.

Usikkerheden ved en multicloud strategi

 

Persondataforordningen træder snart i kraft, hvor den vil have indflydelse på alle dele af IT-branchen også din multicloud. Det sker helt konkret den 25. maj 2018. Den er en af de mest betydningsfulde love om persondata, som er blevet godkendt af EU, og den vil erstatte det nuværende direktiv. Persondataforordningen vil omfatte regler om ansvar og overholdelsesforpligtelser.

Som det juridisk ser ud nu, er det den, der ejer data, der skal overholde direktivet, men med den nye lov er en af de markante ændringer, at den, der håndterer data, også skal overholde reglerne om persondata. Vi i any.cloud håndterer data. Og der bliver håndteret mere data end nogensinde før.

The International Data Corporation forventer, at vi allerede i 2020 vil producere op imod 40 zettabytes data om året. En af måderne at håndtere disse store mængder data er at benytte sig af multicloud, og det betyder, at virksomheder benytter flere forskellige cloud servicer providers til at håndtere data.

Adgang til dine data med en multicloud strategi

Men hvem har så egentlig adgang til dine data? Og hvor sikre er dine data, når der er op flere forskellige aktører, dvs. flere forskellige service providere, om at håndtere dem? Når Persondataforordningen træder i kraft, bliver både ejerne af data, og dem, som håndterer data, juridisk ansvarlige.

Men er det overhovedet muligt at holde styr på data i multiclouden? Der er mange fordele ved at benytte multicloud-løsninger, men det er heller ingen garanti for sikker opbevaring af dine data. At samle alle cloud-løsninger i én lyder som en udfordring, men på langt sigt ville det være en god investering, for inden længe rammer vi maj måned. Kort sagt handler det om, hvor man skal vægte datasikkerhed i forhold til multicloud.

Som cloud service provider kan vi hjælpe dig med at skabe en infrastruktur og en platform, der passer til din virksomhed. Vores løsninger indeholder en databehandleraftale, hvilket betyder, at du kan være helt sikker på, at vi overholder Persondataforordningen. Faktisk har vi allerede gjort det i et stykke tid.

I any.cloud mener vi, at datasikkerhed bør komme i første række.

Hvad er Disaster Recovery as a Service?

 

Er Disaster Recovery as a Service også en by i Rusland for dig? Bare rolig, vi skal nok klæde dig godt på! Disaster Recovery as a Service, også kaldet DRaaS, er et spejl af hele dit IT-miljø.

Forestil dig, at dit IT-miljø er en bil, der kører på en motorvej. Din bil går i stykker – det sker jo desværre en gang imellem. Med DRaaS har vi hele tiden en bil kørende ved siden af din. Det er en tro kopi af den, du er føreren af. Når bil 1 går i stykker, stiger du bare ud og tager bil 2.

Så tænker du nok: ”To ens biler kørende samtidig? Det lyder dyrt?” 

Men du betaler ikke for to biler. For bil 2 er prisen lavere, så man kunne sige, at du kun betaler for hjulene. Bil 2 hører til de ting i livet, som ingen ønsker sig at få brug for, men den sikrer, at din virksomhed altid er oppe. Og du behøver ikke at bekymre dig om nedbrud på bil 2, da der sidder en mekaniker i den 24/7 og servicerer dens driftssikkerhed eller teknologi, om man vil.

Bil 2 kører nemlig i vores datacenter, og det giver dig en række fordele. F.eks. er du beskyttet mod datatab i forbindelse med ransomware-angreb, da vores netværk er adskilt fra dit. Du er således både dataredundant og udbyderredundant, og dermed er du ikke sårbar, hvis din IT-provider i dag indstiller sin virksomhed, og de har al din backup. Med os i førersædet på bil 2 kan du altid være sikker på, at din forretning fortsætter – også i tilfælde af et totalt nedbrud på dit IT-miljø, herunder backup. Du er tilmed en del af en ISO-certificeret løsning, og bil 2 har sågar en gratis databehandleraftale med som ekstraudstyr.

 

Er Disaster Recovery as a Service noget for din virksomhed?

Vi lægger bilmetaforen på hylden. DRaaS er en avanceret kopi af hele din IT-miljø, som det tager vores dygtige specialister meget kort tid at få op at stå. Din virksomhed skal være moden til et sådant setup, for det giver først mening at have en Disaster Recovery Solution (DRS), hvis nedetid er forretningskritisk for dig, og derfor kan man vælge at se en Disaster Recovery Solution som en IT-forsikring.

Lad os sige, at nedetid vil koste din virksomhed DKK 200.000 pr. døgn, men at din løsning hos os koster DKK 5.000 pr. måned. Vores løsning er relevant for dig, hvis konsekvensen af et nedbrud i din virksomhed er frustrerede og uarbejdsdygtige medarbejdere.

DRaaS er også en oplagt mulighed for jeres virksomhed, hvis der er krav om 2-center-drift. Det bliver især en fordelagtig løsning, fordi det er en både omkostningsbesparende og sikker måde at leve op til kravene om 2-center-drift på. Ved at benytte denne metode sikrer du dig imod strømsvigt, brand, vandskade og indbrud m.m.

Forskellige slags løsninger til forskellige typer virksomheder – det er det, vi er specialister i. Kontakt os, så du kan få mere at vide om dine muligheder for en sikker drift af din forretning med en Disaster Recovery Solution.