IT-support siden 1998

I dag er vi en virksomhed, der består af tre enheder: IT-support, cloud services og hard- og software. Indtil 1. oktober 2017 var de tre dele adskilt, og any.mac stod for IT-support, men det eneste, der egentlig er blevet ændret ved fusionen, er navnet. Vi leverer nemlig stadig den samme gode IT-support, som vi har gjort siden 1998.

Vi har helt fra starten haft kunden i fokus, og vores kundebase har udviklet sig sammen med os. Som specialister inden for Mac har vi altid haft dybe rødder i reklamebranchen, men i dag kan vi finde vores kunder inden for mange forskellige brancher. Selv om vi altid har været meget fokuseret på Mac, så er lige den del en af de ting, der er kommet til at favne bredere i løbet af de år, vi har været på markedet. Derfor har vores konsulenter forskellige fokusområder, de arbejder med, og på den måde sørger vi for, at vores kunder får en konsulent, der kan hjælpe dem med det set-up, som netop deres virksomhed har.

IT-support og konsulenterne

Jonas Nøhr Damberg er Project & IT Consultant og har været hos any.cloud i fire år. Som Jonas’ titel antyder, har han to funktioner i any.cloud: At levere god IT-support til vores kunder og at planlægge projekter for dem. Derfor er hans dage også alsidige: Nogle dage går med at slukke ildebrande hos kunderne, mens det på andre dage handler om rådgivning og planlægning af større projekter. Med sin gang hos syv faste kunder, som alle har forskellige tilgange, set-up og behov, skal Jonas være omstillingsparat og have både behovs- og forretningsforståelse.

Det er netop i krydsfeltet mellem virksomhedens behov og Jonas’ forståelse af det behov, at ægte arbejdsglæde og samarbejdsglæde opstår. Jonas: ”Det gode samarbejde skaber tryghed for firmaet.” Indsigt i den enkelte virksomhed og evnen til at afkode sin kundes behov gør, at Jonas’ kunder trygt kan overlade deres IT til ham.

For os i any.cloud er det vigtigt at yde en service og IT-support, der styrker vores kunders virksomhed. Jonas er f.eks. oprindeligt uddannet i Windows, men har i løbet af sin tid i any.cloud fået et indgående kendskab til både Linux og Mac.Derfor er han en nøglespiller, når det handler om vores kunders projekter, fordi han forstår komplicerede sammenhænge og kan se alle vinkler. En vigtig egenskab er også at kunne overlevere projekterne på kvalificeret vis til sine kolleger. Jonas: ”Dokumentationen, vi har om vores kunder, skal være up-to-date, fordi jeg synes, at det er vigtigt, at alle får en fair chance for at yde den bedste support til kunden.”

Med andre ord sørger vi for at vide alt om virksomhedens IT, så vi hurtigt kan hjælpe jer – også hvis jeres faste konsulent skulle være optaget af andre opgaver.

Det er ikke altid, at man har brug for support, og heldigvis for det! Men når uheldet er ude, eller det simpelthen ikke gider at virke, så er vi her.

Cloud Device: Nem management af endpoints

I any.cloud vil vi gerne gøre IT-løsninger til noget nemt for vores kunder, så de altid kan færdes hurtigt og sikkert online. Vi vil især gerne sørge for, at både du og din virksomhed er beskyttet mod interne og eksterne trusler. Det er vores primære mål og grunden til, at vi er her. Vi har udviklet en unik sikkerhedssportal, der hedder Cloud Device. Vores erfaring siger, at den måde, medarbejdere håndterer endpoints på, udgør en stor risiko for IT-sikkerheden.

En af vores kunder siger om vores sikkerhedsportal: ”Det er smart og tidsbesparende. Jeg kan være sikker på, at alle maskiner er opdateret. Det har lettet min arbejdsgang og fjernet noget kompleksitet og nogle bekymringer”.

Og hvad er det så, der er så enestående ved Cloud Device?

Vi har taget den bedste endpoint management-løsning IBM BigFix, der er det førende inden for Magic Quadrant – Client Management Tool ifølge Gartner – og det har det faktisk været i fire år i træk!

Derudover har vi kombineret det med den højtudviklede endpoint protection-løsning Trend Micro Office Scan, som siden 2002 har været førende i Magic Quadrant – Endpoint Protection udvalgt af Gartner. Ud af de to løsninger har vi skabt en lettilgængelig og yderst brugervenlig portal, der skærer det, der kunne have været 1000 klik, ned til bare 5 hurtige klik.

Vores løsning kræver ikke vedligeholdelse fra administratorside, fordi alt kører automatisk i baggrunden. Der er styr på, at du færdes sikkert og opdateret, uanset om du er på PC eller Mac. Det har heller ikke nogen betydning, om man er en stor eller lille virksomhed, for det er så let at skalere det op eller ned efter behov.

Vi tilbyder Cloud Device as a Service. Med andre ord betyder det, at det ikke kræver en ny server eller ekstra hardware. Det kører efter en fast månedlig pris og er altid tilgængeligt, hvor end du er online. Det eneste, du behøver, er nemlig adgang til internettet.

Med vores løsning kan du effektivt styre din og dine ansattes IT-sikkerhed på kontoret, derhjemme eller på farten. Du får en samlet sikkerhedspakke, men behøver ikke at betale i dyre domme for sikkerheden.

Se, dét kalder vi en ægte cloud-løsning.

IT-beredskabsplan til virksomheder

 

Mange virksomheder var i 2017 ramt eller decideret lagt ned af ransomware-angrebene fra WannaCry, Petya og NotPetya. De nåede at sprede sig til mere end 150 lande. Et større antal virksomheder i Danmark blev også ramt, og mange millioner kroner gik tabt, fordi de ramte virksomheder ikke havde en IT-beredskabsplan på plads.

Hvad gør vi, hvis vi bliver ramt? Hvad er kommandovejen, og hvem gør hvad? I sommeren 2017 hørte vi om folk, der løb forvirrede rundt, medarbejdere, der blev sendt hjem, og virksomheder, som udskiftede al deres hardware. Meget af det kunne man have undgået, hvis der havde fandtes en konkret IT-beredskabsplan for virksomheden.

Sikring af oppetid og data

Vi er specialister i data, og hver gang vi er ude hos vores kunder, er det altid med det hovedfokus at sikre deres data. I dag er de fleste virksomheder bygget på data, og man tåler ikke nedetid eller angreb.

Ved at have en IT-beredskabsplan sikrer man procedurerne, og med vores services kan vi endda sørge for, at din virksomhed kommer op igen hurtigt. Med løsningen Disaster Recovery as a Service (DRaaS), der er en replikering af hele din virksomheds infrastruktur, har du nemlig mulighed for at køre videre igennem vores datacenter med det samme.

Men en Disaster Recovery Solution er ikke nok. Man skal have en plan på plads for IT-angreb, uanset om man er en stor eller lille virksomhed. Vores IT-beredskabsplan indeholder en risikoanalyse, forebyggende foranstaltninger, og et flowdiagram for en nødsituation. Man kan sammenligne det med en beredskabsplan for en bygning, der viser virksomhedens flugtveje i forbindelse med brand eller en anden katastrofe. Vi tester naturligvis IT-beredskabsplanen og sørger for, at procedurerne og processerne for den står klart. Forinden laver vi en analyse over din virksomheds behov og skærpende fokusområder, så vi sikrer, at alle hensyn er taget til netop jeres behov.

Skal din virksomhed have en IT-beredskabsplan?

IT er ikke altid let gennemskueligt, og hvis man først står i midten af totalt kaos, har man allerede nok at tænke på. Lad os hjælpe jer med at visualisere en plan og beskytte jer. Ring til os i dag, eller udfyld vores kontaktformular, og så hjælper vi jer med en IT-beredskabsplan til jeres virksomhed.

Usikkerheden ved en multicloud strategi

 

Persondataforordningen træder snart i kraft, hvor den vil have indflydelse på alle dele af IT-branchen også din multicloud. Det sker helt konkret den 25. maj 2018. Den er en af de mest betydningsfulde love om persondata, som er blevet godkendt af EU, og den vil erstatte det nuværende direktiv. Persondataforordningen vil omfatte regler om ansvar og overholdelsesforpligtelser.

Som det juridisk ser ud nu, er det den, der ejer data, der skal overholde direktivet, men med den nye lov er en af de markante ændringer, at den, der håndterer data, også skal overholde reglerne om persondata. Vi i any.cloud håndterer data. Og der bliver håndteret mere data end nogensinde før.

The International Data Corporation forventer, at vi allerede i 2020 vil producere op imod 40 zettabytes data om året. En af måderne at håndtere disse store mængder data er at benytte sig af multicloud, og det betyder, at virksomheder benytter flere forskellige cloud servicer providers til at håndtere data.

Adgang til dine data med en multicloud strategi

Men hvem har så egentlig adgang til dine data? Og hvor sikre er dine data, når der er op flere forskellige aktører, dvs. flere forskellige service providere, om at håndtere dem? Når Persondataforordningen træder i kraft, bliver både ejerne af data, og dem, som håndterer data, juridisk ansvarlige.

Men er det overhovedet muligt at holde styr på data i multiclouden? Der er mange fordele ved at benytte multicloud-løsninger, men det er heller ingen garanti for sikker opbevaring af dine data. At samle alle cloud-løsninger i én lyder som en udfordring, men på langt sigt ville det være en god investering, for inden længe rammer vi maj måned. Kort sagt handler det om, hvor man skal vægte datasikkerhed i forhold til multicloud.

Som cloud service provider kan vi hjælpe dig med at skabe en infrastruktur og en platform, der passer til din virksomhed. Vores løsninger indeholder en databehandleraftale, hvilket betyder, at du kan være helt sikker på, at vi overholder Persondataforordningen. Faktisk har vi allerede gjort det i et stykke tid.

I any.cloud mener vi, at datasikkerhed bør komme i første række.

Hvad er Disaster Recovery as a Service?

 

Er Disaster Recovery as a Service også en by i Rusland for dig? Bare rolig, vi skal nok klæde dig godt på! Disaster Recovery as a Service, også kaldet DRaaS, er et spejl af hele dit IT-miljø.

Forestil dig, at dit IT-miljø er en bil, der kører på en motorvej. Din bil går i stykker – det sker jo desværre en gang imellem. Med DRaaS har vi hele tiden en bil kørende ved siden af din. Det er en tro kopi af den, du er føreren af. Når bil 1 går i stykker, stiger du bare ud og tager bil 2.

Så tænker du nok: ”To ens biler kørende samtidig? Det lyder dyrt?” 

Men du betaler ikke for to biler. For bil 2 er prisen lavere, så man kunne sige, at du kun betaler for hjulene. Bil 2 hører til de ting i livet, som ingen ønsker sig at få brug for, men den sikrer, at din virksomhed altid er oppe. Og du behøver ikke at bekymre dig om nedbrud på bil 2, da der sidder en mekaniker i den 24/7 og servicerer dens driftssikkerhed eller teknologi, om man vil.

Bil 2 kører nemlig i vores datacenter, og det giver dig en række fordele. F.eks. er du beskyttet mod datatab i forbindelse med ransomware-angreb, da vores netværk er adskilt fra dit. Du er således både dataredundant og udbyderredundant, og dermed er du ikke sårbar, hvis din IT-provider i dag indstiller sin virksomhed, og de har al din backup. Med os i førersædet på bil 2 kan du altid være sikker på, at din forretning fortsætter – også i tilfælde af et totalt nedbrud på dit IT-miljø, herunder backup. Du er tilmed en del af en ISO-certificeret løsning, og bil 2 har sågar en gratis databehandleraftale med som ekstraudstyr.

 

Er Disaster Recovery as a Service noget for din virksomhed?

Vi lægger bilmetaforen på hylden. DRaaS er en avanceret kopi af hele din IT-miljø, som det tager vores dygtige specialister meget kort tid at få op at stå. Din virksomhed skal være moden til et sådant setup, for det giver først mening at have en Disaster Recovery Solution (DRS), hvis nedetid er forretningskritisk for dig, og derfor kan man vælge at se en Disaster Recovery Solution som en IT-forsikring.

Lad os sige, at nedetid vil koste din virksomhed DKK 200.000 pr. døgn, men at din løsning hos os koster DKK 5.000 pr. måned. Vores løsning er relevant for dig, hvis konsekvensen af et nedbrud i din virksomhed er frustrerede og uarbejdsdygtige medarbejdere.

DRaaS er også en oplagt mulighed for jeres virksomhed, hvis der er krav om 2-center-drift. Det bliver især en fordelagtig løsning, fordi det er en både omkostningsbesparende og sikker måde at leve op til kravene om 2-center-drift på. Ved at benytte denne metode sikrer du dig imod strømsvigt, brand, vandskade og indbrud m.m.

Forskellige slags løsninger til forskellige typer virksomheder – det er det, vi er specialister i. Kontakt os, så du kan få mere at vide om dine muligheder for en sikker drift af din forretning med en Disaster Recovery Solution.

NAS cloud backup

 

Bruger dit firma en NAS (Network Attached Storage) til firmaets arkiv? Vidste du, at det er muligt at foretage en cloud backup af en NAS direkte ud til vores Cloud Object Storage (COS)?

Vi oplever mange virksomheder, der har en NAS tilknyttet. En NAS er billig og et godt opbevaringssted til filer, og i modsætning til opbevaring i skyen er der tale om et engangsbeløb. Så længe man har sin NAS tilsluttet, kan alle på netværket hurtigt tilgå filerne.

Men hvad hvis man kommer til at slette noget på sin NAS? Eller den bryder sammen? Eller der udbryder brand/vandskade? Så går det data ofte tabt – derfor er man nødt til at sørge for backup, hvis man vil sikre sin virksomheds data.

Hvordan foretager man en NAS cloud backup?

NAS cloud backup er en service, vi i any.cloud tilbyder, via vores Cloud Object Storage-løsning. COS er en fleksibel løsning, vi leverer sammen med IBM, som sikrer dine data –  og det er alle mængder og former for data. Det er nemlig fordelen ved COS: Der er ingen virtuel grænse for, hvor mange TB (terabyte) eller endda EB (exabyte) du kan benytte. COS bliver er en del af jeres infrastruktur ligesom en NAS cloud backup, men her benytter vi den indbyggede software til at overføre backup af jeres data til et sikret hostingcenter i Europa.

Ved at benytte denne løsning kan vi sørge for, at I altid vil kunne gå tilbage i jeres NAS-arkiv. Man opdager som oftest først, at man mangler en fil, når det er for sent. Med en COS-løsning kan man foretage en backup med meget lang retention til en meget budgetvenlig pris. 

Beskyt dine data med en NAS cloud backup

Sørg altid for at sikre dine data med 3-2-1-reglen. Hvis din virksomhed består af data, eller I benytter data til at vokse, så sørg for at sikre dine data med en NAS cloud backup.

Desværre oplever folk først, hvor vigtig backup er, når det er for sent. Det kan ikke understreges nok, hvor vigtigt det er at få foretaget en backup regelmæssigt. Selv om alt kører fint i dag, er det ikke ensbetydende med, at det også vil gøre det i morgen – det er uundgåeligt, at hardware går ned.

Vil du gerne høre mere om dine muligheder for NAS cloud backup eller om Cloud Object Storage generelt? Spørg via vores kontaktformular, og så får vi en af vores specialister til at vende tilbage til dig.

IT-sikkerhed: Den menneskelige indflydelse

IT-sikkerhed: Den menneskelige indflydelse

Det seneste år har været plaget af ransomware, og derfor er der kommet et fornyet fokus på IT-sikkerhed. Brugere har blandt andet stillet spørgsmålet: Er endpoint protection, såsom antivirus, overhovedet nok? I takt med, at ransomware bliver mere og mere intelligent, bliver vi som brugere mere og mere sårbare. Man skal være opmærksom alle de nye former for trusler og helst være et skridt foran de cyberkriminelle. Dette er ikke en simpel opgave længere.

Vi kommer ikke udenom, at den største svaghed i IT-sikkerhed er den menneskelige indflydelse. Når mennesker tager beslutninger om IT-sikkerhed, bliver det hurtigt fyldt med usikkerheder, der leder til sårbarheder. Mennesker opererer ud fra bestemte mønstre: Hvad vi tror vi ved, og hvad vi tror vi forstår. Desværre er det mere kompliceret end som så, for der gemmer sig mange usikkerheder under overfladen. Tilmed kan mængden af data nemt blive så stor og indviklet, at vi ikke har evnerne til at overskue alle faktorerne. Derfor er der behov for en beslutningstager, der kan opsnappe, identificere og tilbageholde de trusler, vi mennesker ikke ser.

Endpoint Detection and Response

Ved at kombinere Endpoint Detection-software med Response-software til at identificere malware kan man tage noget af det pres, der ligger på vores skuldre. Ved at benytte avanceret machine learning danner softwaren mønstre og kan blive din betroede guide. Den gemmer alle mønstre i en form for bibliotek og bliver ved med at tilegne sig ny viden om trusler.

Machine learning kan benyttes på mange måder, og et sikkerhedsteam baseret på det kan bidrage positivt til sikkerheden. Ved hurtigt at nedsætte Indicators of Attack fra en tilgængelig og nem sikkerhedsplatform kan Endpoint Detection and Response-software hjælpe dig sikkert i mål med din IT-sikkerhedsopgave. Og ikke nok med det: Dine ansatte kan bruge deres tid mere fokuseret på andre opgaver. Softwaren kan være med til at forbedre effektiviteten af din IT-sikkerhed, og du står endnu mere sikkert end med et sikkerhedsteam bestående af mennesker.

Hvis du er i tvivl om effektiviteten af din IT-sikkerhed eller gerne vil vide mere, så kontakt din cloud service provider. For endpoint-sikkerhed er alfa og omega i ransomware-tider.

18 fordele ved en cloud server

Cloud server frem for fysisk server: Er det et valg, jeres virksomhed står over for, eller er I i tvivl om, hvorvidt det er det rette? I any.cloud er vi specialister i at flytte virksomheder til skyen. Vores viden om cloud løsninger kan optimere din virksomhed på mere end én måde. Her er de 18 mest oplagte fordele, I vil opleve, hvis I lægger jeres virksomhed i skyen.

Fordele ved cloud server

1 – Ekstremt høj driftssikkerhed: any.cloud tilbyder 24/7-overvågning, hvilket betyder, at vi reagerer, når vi modtager alarmen. Uden unødigt ophold.

2 – Besparelser på arealplads: Der skal ikke sættes kvadratmeter af til fysiske servere på kontoret – som oftest et separat rum.

3 – Med en cloud server er der ingen uforudsete udgifter: Prisen er en totalpris, hvor alt er inkluderet.

4 – Ingen krav til klimaanlæg: Servere udvikler anselige mængder varme, som skal afvikles på forsvarlig vis.

5 – Lavere timeforbrug på IT-området: Der skal ikke afsættes hænder til pasning og vedligehold af de fysiske servere og bl.a. backup-procedurer etc.

6 – Nem procedure ved behov for hjælp: Man opretter en ticket hos any.clouds support, hvorefter problemerne bliver løst.

7 – Besparelser på energiforbrug: Man kan (for)blive grøn som virksomhed, idet man ikke selv forbruger den elektricitet, som serverne kræver. Det ligger nemlig hos any.cloud og er konsolideret langt mere effektivt, hvilket er godt for miljøet.

8 – Totalbeskyttelse af servere: Vores datacentre er beskyttet mod alle former for ulykker og katastrofer inkl. oversvømmelse og brand.

9 – Ingen uautoriseret adgang: Ingen kan pille eller gøre noget ”ved et uheld”, da kun en meget begrænset personkreds har adgang til serverne. Adgang sker først efter grundigt tjek og videoovervåges 24/7 af vagter.

10 – Always-on: Strømsvigt forekommer ikke. Vores datacentre er fuldt ud redundante også med hensyn til strømforsyning og har eget nødsystem.

11 – Forskriftsmæssig nedlukning af servere ved udløb af kontrakten: Hos any.cloud kan man modtage dokumentation for, at ens data er blevet slettet efter alle gældende forskrifter.

12 – Persondataforordningen er der styr på: Allerede på indeværende tidspunkt har vi igennem længere tid fulgt den lovgivning, som træder i kraft den 25. maj 2018.

13 – Vi har allerede investeret i hardware: Den fysiske kvalitet er væsentligt højere, end hvad muligt er ved egen hardware.

14 – NOC (network operations center): Vores NOC er fyldt med specialister, der 24/7 arbejder på at sikre forbedringer og kvalitet.

15 – Fleksibel løsning: Mulighed for skift af systemer mellem hardware og datacentre uden nedetid.

16 – Automatisk opfyldelse af 3-2-1-reglen: 1: Data i produktion, 2: Data i sikret backup og 3: Data i sikret backup i andet datacenter.

17 – Sikring af alle løsninger: Langt højere sikring mod ransomware, da en hostet løsning sikres og genskabes langt lettere.

18 – Beskyttelse mod angreb med en cloud server: Blandt andet beskyttelse mod DDoS-angreb foregår på datacenterniveau og vil i tilfælde af angreb ikke lægge kundeudstyr ned.

Er du stadig ikke overbevist om, at en cloud server er det rette valg for din virksomhed? Ring bare til os, for vi vil gerne tage et kig på netop din virksomhed, så kan vi hjælpe med at vurdere, hvilken løsning, der vil være mest fordelagtig for jer.

5 grunde til at vælge IT outsourcing 

5 grunde til at vælge IT outsourcing 

Vi har samlet de fem bedste grunde til at vælge IT outsourcing. Det er vigtigt at have en IT-afdeling, der er til at stole på, og en, der stiller op, når der er behov for det. I dagens Danmark kræver vi meget af vores IT-afdeling og -infrastruktur. Vi kræver konstant oppetid og helst den nyeste teknologi. Både hard- og software er kompleks, men det er grundstenen i de fleste virksomheder. En måde at kontrollere udgifterne til en IT-afdeling er at udlicitere den. 

Færre omkostninger 

Når man outsourcer sin IT til en cloud service provider, sparer man tid, energi og penge. Du kan kontrollere udgifterne og omkostningerne, fordi der er en månedlig betaling. Når man vælger en serviceudbyder til at håndtere IT-afdelingen, har man ikke lønudgifter til en fuldtids-IT-ansat. Derfor behøver du ikke at bruge tid og energi på at hyre en person til jobbet, for der står allerede et hold af specialister klar. 

Ydermere kan der spares på hard- og software. Du skal ikke at investere i det fra nyt eller erstatte det, hvis det fejler. Du vil have adgang til det den nyeste teknologi igennem din udbyder. 

Når du vinker farvel til lokal infrastruktur, behøver du hverken at bekymre dig om oppetid eller levetid. Hvis en lokal opsætning fejler, betyder det timer uden adgang til data, og det ville ikke ske hos en cloud provider. Fom IT serviceleverandør er det providerens levebrød, derfor garanterer mange 99,9% oppetid. Det skal kunne betale sig at udlicitere den opgave. 

Mere tid til at fokusere på din virksomhed 

Der er ingen, der gider at bruge tid og energi på IT-nedbrud og relaterede komplikationer. Med en cloud serivce provider ved din side bruger du din energi på at udvikle din virksomhed i stedet for din IT-afdeling. Endnu en fordel er, at en IT-leverandør har års erfaring og bruger tiden på specifikt at løse dine problemer. Deres erfaring gør, at de har kendskab til mange brancher og helt sikkert også din.  

Du kan tilmed opleve, at I får et fornyet fokus i jeres virksomhed, når I vælger IT outsourcing. Dette kan ydermere være med til at styrke produktiviteten og få din virksomhed til at blomstre.  

Ekspertviden 

En af de største gevinster ved at outsource IT er adgangen til ekspertviden. I en IT-konsulentvirksomhed findes der en bred vifte af kompetencer. Alle disse får I adgang til, for uanset hvad dit problem er, står der en ekspert klar. Hvis du derimod har en intern IT-ansat, er det ikke sikkert, at den pågældende har erfaringen eller evnerne til at løse alle jeres problemer. Derudover sker det ofte, hvis man har en IT-ansat, at vedkommende sidder med andre projekter, og dit problem kommer bagerst i køen, eller at din interne IT-ansatte ikke har den nødvendige viden om nye tiltag inden for teknologi. Den viden har din IT-leverandør og kan dermed hjælpe med at forudse og løse problemerne før de opstår.  

Outsourcing af IT betyder også adgang til den nyeste og bedste teknologi på markedet, når det kommer til hardware. Du behøver nemlig ikke, som tidligere nævnt, at købe hardware i dyre domme for at få en infrastruktur, der fungerer smertefrit. Det er heller ikke dit problem, hvis det fejler, og det giver dig en øget økonomisk sikkerhed. 

Fleksibilitet, der justeres til dit behov 

En ting, vi ofte hører er, at folk er bange for, at der ikke bliver taget hånd om deres problem ved IT outsourcing. Eller at de ikke tror, at behandlingstiden er hurtig nok, og man bliver taget seriøst. Det er IT-leverandørens levebrød at sørge for, at alt kører på skinner. Men du skal vælge din service provider med omhu. En fleksibel leverandør har tid, erfaring og et oprigtigt ønske om at få dig hurtigt og sikkert på benene igen.  

Med til fleksibilitet hører også, at man får en samarbejdspartner, der kan op- og nedjustere efter jeres behov. Så hvis jeres virksomhed rykker frem eller tilbage, kan en fleksibel leverandør hjælpe jer, fordi de har adgang til den ønskede hard- og software.  

Nedsæt risikoen for nedbrud 

Cloud serivce providers er ansvarlige for, at servere, backup og infrastruktur en masse fungerer. Derfor arbejder de på at minimere risici for nedbrud, og hele deres forretning afhænger af oppetid og tilfredse kunder. I en IT-konsulentvirksomhed bliver al tid og energi brugt på at have pålidelige løsninger. Som multi cloud service provider har vi ansvaret for at få din infrastruktur til at virke 24/7/365, så kontakt os for at høre mere om IT outsourcing og om, hvordan vi kan hjælpe jer med at undgå nedbrud.  

BFIH er med til at sikre professionel it-hosting

”Certificeret hosting er god hosting” siger BFIH, som er brancheforeningen for IT-hostingvirksomheder i Danmark. BFIH sikrer, at deres medlemmer lever op til kravene om god hosting. Ved god hosting forstås, at man dokumenterer de ydelser, som man siger, at man leverer. Derudover er BFIH med til at skabe både troværdighed og øget gennemsigtighed.

BFIH står bag Hostingcertifikatet

For at få Hostingcertifikatet skal man være medlem af foreningen, der udelukkende har kvalitetsbevidste IT-hostere under deres vinger. Fordi Hostingcertifikatet er beviset på, at man lever op til de strenge krav i BFIH’s certificeringsproces, har det den behagelige konsekvens, at man i forhold til f.eks. sikkerhedsmæssige og økonomiske risikofaktorer altid er på den sikre side ved at vælge et medlem af brancheforeningen.

Værd at vide om certificeret hosting

Kvalitet er vigtig, når man leder efter en ny hostingudbyder. Desværre er det ikke alle, der leverer certificerede hostingydelser. Det er derfor værdifuldt at gå efter brancheforeningens stempel ’Certificeret IT-hosting’. Certificeret hosting betyder nemlig, at udbyderen lever op til disse fire vigtige krav: Kvalitet, stabilitet, gennemsigtighed og kontrol.

Kvalitet er baseret på en grundig gennemgang af serverrum og på, at de rette foranstaltninger til stede, hvis der skulle opstå brand eller lignende. I forbindelse med stabilitet og gennemsigtighed skal hostingudbyderen kunne fremlægge regnskaber, forsikring og andre relevante oplysninger for sine kunder. Det sidste skridt er kontrollen, som er den årlige (re)certificering, som alle medlemmer af brancheforeningen gennemgår, og som udgør beviset på, at hostingleverandøren lever op til ovennævnte krav.

Så hvis din virksomhed er på udkig efter en ny udbyder af jeres IT-services, er det en god idé at kigge efter Hostingcertifikatet. Kig forbi brancheforeningen for IT-hostingvirksomheder i Danmarks hjemmeside, hvor du kan læse mere om foreningen, Hostingcertifikatet og kravene. Der finder du selvfølgelig også en liste over medlemmerne, hvor du blandt andre finder any.cloud.