Hvordan bruger man Teams?

Hvordan bruger man Teams?

”Hvordan bruger man Teams?” Sådan er spørgsmålet blevet stillet til os i telefonerne siden marts måned. Værktøjer som Microsoft Teams, Skype for Business og Cisco WebEx har virkelig ‘reddet dagen’ for de fleste virksomheder, der hurtigt skulle omstille sig til at være remote. Især Microsoft Teams optimerer hjemmearbejdspladserne, fordi de samler kommunikationen ét sted, hvor man både kan dele filer, holde møder og chatte med kolleger i organisationen.

I any.cloud har vi brugt Microsoft Teams som en aktiv del af vores kommunikationsplatform og ikke mindst, fordi det er et sikkert sted at dele små dagligdagsfiler med hinanden på grund af integrationen med OneDrive og SharePoint. Men nok om os, for hvordan bruger man Teams? Teams er gået hen og er blevet en essentiel del af dagligdagen. Men selv i vores IT-virksomhed var der lidt opstartsudfordringer. Og vi oplevede tilmed, at der internt blev stillet spørgsmål såsom ”Hvordan opretter jeg et eksternt møde?”,  ”Hvordan bruger jeg bedst kanaler på Teams?” og ”Hvordan deler jeg filer?” Og meget mere. Men vi var ikke de eneste, der råbte: ”Hvordan bruger man Teams?!” Vores kunder, der dagligt får IT-hjælp af os, ringer ind med de samme spørgsmål. Og derfor får du nu vores komplette guide: Hvordan bruger man Teams?

Vores ”Hvordan bruger man Teams?”-videounivers

Vi skred til handling: Det skal være effektivt, nemt og simpelt. Derfor lancerede vi en række videoer på YouTube, hvor man kan lære, hvordan man finder ud af de forskellige features, og blive klogere på Teams. For det er da heller ikke helt let! Vi tog udgangspunkt i alle de spørgsmål og udfordringer, vi oplevede internt og eksternt, og har nu 12 lektioner at byde på.

Herudover inviterede vi til et gratis webinar den 14. maj 2020 ”Lær at arbejde effektivt i Teams”, hvor jeg gik i dybden på 30 minutter med at vise, hvordan man delte filer, optimerede sin chat, lærte at bruge kanaler bedst muligt, øvede sig i Microsoft Planner etc. Det var en stor succes! Vi havde en lang debat kørende bagefter med massevis af spørgsmål fra alle vores deltagere.

Du kan se optagelsen af webinaret her: https://youtu.be/ynjwDjXXMJ0

”Uden backup dur helten ikke …”

… lyder et gammelt ordsprog sådan da eller nej, slet ikke, men det burde det. For vi kan virkelig ikke sige det nok: Backup af dine Microsoft 365-data er mere vigtig end nogensinde. Forestil dig, at du i jeres virksomhed benytter Microsoft Teams og deler filer – det kunne være fortrolige regnskabsfiler, fortrolige ordrer og fortrolige samtaler. Forestil dig så, at I oplever et nedbrud, og alle jeres filer, samtaler og kanaler går tabt. Ja, hvis du så ikke har backup, kan du altså ikke genskabe de filer. Microsoft har nemlig kun ansvar for selve platformen og ikke for, hvad du lægger i deres sky!

Du lever livet farligt, hvis du ikke har backup af dine Microsoft 365-data. Det er dit ansvar og ikke Microsofts. Du kan læse meget mere om vores ReVirt365, der laver simpel og sikker backup af dine Microsoft 365-data.